Przyszłość IT to model usługowy

Na globalnej konferencji HPE Discover firma przedstawiła nowe usługi HPE GreenLake, innowacyjne rozwiązanie dla chmury prywatnej i nowy program partnerski.

Model usługowy IT to obecnie strategia rozwoju HPE. W 2019 firma zobowiązała się do 2022 roku zaoferować wszystkie swoje rozwiązania jako „as a service” i dziś faktycznie większość z nich jest już dostępna w tym modelu, a kolejne wciąż powstają.

Na tegorocznej konferencji w Las Vegas przedstawiono:

  •  8 nowych usług HPE GreenLake;
  •  nowoczesną chmurę prywatną: HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise;
  •  program partnerski HPE Partner Ready Vantage.

Zaktualizowana platforma HPE GreenLake oraz HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise będą dostępne od września 2022 roku.

Platforma HPE Green Lake oferuje obecnie 70 różnych usług w modelu chmury, które zagospodarowują wszystkie obszary w środowiskach IT klientów. Nowe usługi, które zaanonsowano na konferencji znacznie zwiększają możliwości platformy. Jest to: HPE GreenLake for Data Fabric; HPE GreenLake for HCI (Hyperconverged Infrastructure); HPE GreenLake for Block Storage; HPE GreenLake for Disaster Recovery; HPE GreenLake for Backup and Recovery; HPE GreenLake for Compute Ops Management; HPE GreenLake for Payments; HPE GreenLake wspólnie z FIS Ethos.

HPE GreenLake cieszy się coraz większą popularnością. Możliwość kontroli wykorzystywanych usług i ogromna elastyczność jest motorem sukcesu platformy. Nie bez znaczenia jest też łatwość zarządzania całym środowiskiem hybrydowym dzięki HPE GreenLake Central. Rozwiązanie to pozwala też zamówić i przetestować  poprzez platformę nowe usługi oraz zarządzać rolami i uprawnieniami użytkowników.

Obecnie z HPE GreenLake korzysta  ponad 1600 klientów z 50 krajów świata, a 900 partnerów jest gotowych do sprzedaży. Zauważalnie rośnie również zainteresowanie firm polskich. 

Michał zajączkowski

„Rok do roku widoczny jest duży wzrost, w 2021 r. był on 10-krotnie większy niż w 2020. Jak widać rozwiązania chmury prywatnej zaczynają odgrywać bardzo istotną rolę i klienci doszli do tego wniosku, że nie wszystko da się zrobić w chmurze publicznej. Ważne są też kwestie finansowe i kontrola wydatków. W HPE GreenLake klient otrzymuje bardzo precyzyjne informacje na temat wykorzystania zasobów, jest w stanie skwantyfikować koszty do poziomu wirtualnej maszyny.” – mówi Michał Zajączkowski, Managing Director & Country EG Sales Leader HPE Poland.

Chmura prywatna w modelu usługowym

Czy da się wykorzystać najlepsze doświadczenia ze świata chmury publicznej, jak skalowalność, elastyczność, efektywność kosztowa zachowując przy tym zalety rozwiązań on-premise? Oczywiście. Odpowiedzią jest HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise.

Nie zawsze można w pełni przenieść się do chmury publicznej ze względów regulacyjnych lub z powodu specyfiki danych czy aplikacji, które firmy muszą trzymać na własnej  infrastrukturze. Z kolei budowa chmury prywatnej jest uciążliwa i kosztowna, także dlatego, że wiele przedsiębiorstw kupuje moc obliczeniową na zapas. HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise oferuje natomiast coś wyjątkowego, czyli zalety chmury publicznej, wzbogacone o funkcje środowisk chmury prywatnej. Jej skalowalna i elastyczna struktura sprawia, że nie trzeba już inwestować w tzw. bufor wydajnościowy. Skomplikowane tworzenie chmury prywatnej zostaje zastąpione zakupem usługi w modelu pay-per-use. Jeśli potrzebna jest wyższa wydajność można ją zwiększyć w kilka sekund, a nie dni czy tygodni. A przy tym wszystkim zostaje zachowane bezpieczeństwo na poziomie klasy enterprise ponieważ kluczowe zasoby są przechowywane we własnej serwerowni. Zarówno skalowalność jak i stała kontrola kosztów oraz ich przewidywalność pozwala na korzystanie z private cloud także mniejszym podmiotom, co w tradycyjnym modelu przekraczało ich możliwości.

Nowości w kanale partnerskim HPE

Nowy program partnerski HPE Partner Ready Vantage, stworzony na bazie programu HPE Partner Ready koncentruje się, w związku z kierunkiem rozwoju firmy, na partnerach oferujących sprzedaż w modelu as-a-service. Jest on podzielony na trzy ścieżki, z których każda posiada własne COE (Center of Expertise – wykorzystujące posiadane lub przyszłe kompetencje Partnerów). 

 –  The Build Track pozwala na integrację z technologią HPE oraz wykorzystanie sprawdzonych, gotowych rozwiązań dostarczanych przez firmę HPE i jej partnerów technologicznych oraz na budowę własnych rozwiązań.
 –  The Sell Track pomoże rozwijać sprzedaż w modelu as-a-service w oparciu o całościowe portfolio HPE.
 –  The Service Track to ścieżka przeznaczona dla partnerów koncentrujących się na świadczeniu usług w całym cyklu życia klienta.

Redaktor BrandsIT

ZACZNIJ WPISYWAĆ I NACIŚNIJ ENTER, ABY WYSZUKIWAĆ